Lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Tidaholm

Se lediga jobb som Kvalitetssamordnare i Tidaholm. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Tidaholm som finns hos arbetsgivaren.

EHS - ansvarig

Ansök    Maj 22    Codeq    Kvalitetssamordnare
Dometic tillhandahåller lösningar för ”Mobile living” inom områdena Klimat, Hygien & Sanitet samt Mat & Dryck. Dometic tillverkar och säljer produkter inom dessa områden för användning i fritidsfordon, lastbilar och personbilar i premiumsegmentet, fritids- och arbetsbåtar med mera. Dometic har 22 produktions- och monteringsanläggningar i Americas (Nord- och Sydamerika), EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) och APAC (Asien och Stillahavsområdet). Produk... Visa mer
Dometic tillhandahåller lösningar för ”Mobile living” inom områdena Klimat, Hygien & Sanitet samt Mat & Dryck.

Dometic tillverkar och säljer produkter inom dessa områden för användning i fritidsfordon, lastbilar och personbilar i premiumsegmentet, fritids- och arbetsbåtar med mera.

Dometic har 22 produktions- och monteringsanläggningar i Americas (Nord- och Sydamerika), EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) och APAC (Asien och Stillahavsområdet). Produkterna säljs i mer än 100 länder.

Dometic har cirka 6,500 anställda och är listad på Nasdaq Stockholm sedan 2015.

Dometic AB utvecklar och tillverkar fönster, dörrar och takluckor främst för den europeiska och australiska husbils- och husvagnsindustrin. Företaget är beläget i Tidaholm och har 140 medarbetare. Vi lägger stor vikt vid våra värderingar som är ärlighet, engagemang, pålitlighet och öppenhet.

Mer information på: www.dometic.se

EHS-ansvarig

Till Dometic och enheten i Tidaholm söker vi dig som vill ansvara för Säkerhet-, Hälsa- och Miljö. Uppdraget är att leda, följa upp och utveckla företagets arbete inom miljö, säkerhet och hälsa. I tjänsten ingår även projektledning av förbättringsprojekt i produktion.

Tjänsten är till stora delar nyinrättad, vilket ger goda möjligheter att utforma tjänsten och arbetsprocesser. Du driver ditt ansvarsområde i en målstyrd organisation med korta beslutsvägar tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare. Ansvarsområdet EHS beräknas till halvtid och resterande halvtid kommer arbetsuppgifterna till stor del att vara projektledning och projektarbete, främst med inriktning förbättringsprojekt i produktion. Tjänsten rapporterar till VD.

Du erbjuds en stimulerande bredd av arbetsuppgifter av såväl operativ som strategisk karaktär. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att :

• Driva, följa upp och utveckla ansvarsområdet EHS.
• Företagets hållbarhetsarbete och frågor som berör yttre miljö; tillstånd, avfall, kemikalier, energi.
• SBS, Systematiska brandskyddsarbete.
• SAM, systematiskt arbetsmiljöarbete och Centrala skyddskommittén.
• Säkerhetsarbete; såsom informationssäkerhet, skalskydd etc.
• Externa kontakter inom ansvarsområdet.
• Omvärldsbevaka och säkerställa att lagar och koncernkrav efterlevs och att interna rutiner kommuniceras och följs inom EHS.
• Företagets säkerhetsarbete inkluderat beredskaps- och krisplan.
• Support till organisationen i frågor som berör ansvarsområdet.
• Leda och delta i utvecklings- och förbättringsprojekt.

För att lyckas i rollen vill vi att du har relevant eftergymnasial utbildning, samt några års erfarenheter inom ansvarsområdet såsom SBS, SAM , miljö/hållbarhet. Engelska och svenska behöver du behärska med lätthet i tal och skrift.

Vi vill att du är en ”Gemba-person” och trivs i ”verkligheten”, d.v.s. ute i verksamheten. Du driver självständigt ditt ansvarsområde , är kommunikativ och bra på att driva frågor tillsammans med nyckelpersoner och medarbetare. Strukturerat arbetssätt, samarbetsförmåga och regelmedvetenhet andra viktiga egenskaper. Ledaregenskaper och vana av projektarbete/-ledning är viktigt.

Meriterande är kunskaper inom Lean-arbete. Du trivs i en miljö präglad av företagets grundvärderingar; ärlighet, öppenhet, pålitlighet och engagemang.

I denna rekrytering samarbetar Dometic Seitz med Codeq AB. Information om företaget och tjänsten lämnas av: Christer Johansson, 0393 – 77 99 95 och Magnus Ryberg, 0370 - 123 00.

Placeringsort är Tidaholm.

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan önskas snarast, dock senast 2019.06.09 via www.codeq.se. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Visa mindre

Kvalitetsekonom till socialförvaltningen

Ansök    Aug 30    Tidaholms kommun    Kvalitetssamordnare
Tidaholms kommun med ca 12 800 invånare är belägen i en naturskön trakt mellan Västgötabergen och Hökensås fritidsområde. Kommunen har ett välutvecklat näringsliv med långa industritraditioner och erbjuder rika möjligheter till kultur- och fritidsaktiviteter samt ett omfattande föreningsliv. Närhet och trygghet är våra kännetecken. I Tidaholms kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika form... Visa mer
Tidaholms kommun med ca 12 800 invånare är belägen i en naturskön trakt mellan Västgötabergen och Hökensås fritidsområde. Kommunen har ett välutvecklat näringsliv med långa industritraditioner och erbjuder rika möjligheter till kultur- och fritidsaktiviteter samt ett omfattande föreningsliv. Närhet och trygghet är våra kännetecken. I Tidaholms kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och rökfri arbetstid. Vi strävar även efter en balans mellan arbete och fritid, därför tillämpar vi 39 timmars arbetsvecka.

Socialförvaltningen arbetar med att utveckla och stärka det strategiska arbetet i planerings- och uppföljningsprocesser. Tjänsten som kvalitetsekonom är ny och ska ingå i förvaltningschefens stab. Den är en viktig del i det fortsatta förändringsarbetet och innebär övergripande ansvar för att hålla samman förvaltningens arbete med:


• Framtagande av förvaltningens verksamhetsplan och budgetarbete
• Månatlig verksamhetsrapport till nämnd, delårsrapportering och verksamhetsberättelse
• Internkontrollplan
• Förvaltningens statsbidrag
• Framtagande, utveckling och utvärdering av ekonomistyrningsmodeller och analyser avseende effekter
• Länk till central ekonomifunktion
• Kontaktperson vid eventuellt deltagande i Kostnad per brukare
• Metodfrågor avseende kvalitet och effektivitet
• Välfärdsteknologi avseende kvalitet och effektivitet
• Utbildningsinsatser på strategisk nivå
• Aktiv omvärldsbevakning inom sitt ansvarsområde
• Strategiskt och kvalificerat stöd till förvaltningsledningen

Kvalifikationer

Vi söker dig som för uppdraget har en relevant högskoleutbildning, dokumenterad erfarenhet av och god förståelse för politiskt styrd verksamhet. För att bli framgångsrik i uppdraget krävs att du är en i grunden utvecklingsorienterad, kvalitetsmedveten och initiativtagande person med strategisk höjd.

Ett ständigt pågående förändringsarbete ställer krav på erfarenhet och ett genuint intresse av att stödja förvaltningens chefer. Du bör därför ha en god pedagogisk förmåga och ha lätt för att samarbeta med andra. Du är strukturerad med god analytisk förmåga och tydligt resultatfokus. Gärna erfarenhet av ekonomistyrning i form av prestationsersättning från myndigheten samt kvalitetsutveckling.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag, dock senast 2023-09-17.

Kontaktuppgifter till fackliga representanter hittar ni här: https://tidaholm.se/ledigajobb

Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida https://tidaholm.se/ledigajobb

Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På https://www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre